zondag 12 juni 2011

* Splinternieuw boek, dat immiddels bij uitgeverij uitverkocht is* Het wat-en-waarom van composteren in de zwierige taal van groenauteur Ivo Pauwels*Met alle tips van de kenners, niet alleen voor compostmeesters maar ook voor hobbytuinders*Met de expertise van VLACOTuinliefhebbers weten het al lang. Compost is het zwarte goud voor de tuin. Het zit vol leven, gunstige bacterien, schimmels en andere micro-organismen die de bodem gezond houden. Tuinafval, keukenafval en andere organische stoffen worden door de natuur zelf in een composthoop of een compostvat gerecycleerd tot een waardevol natuurproduct. U kunt de natuur een handje helpen. Dit boekje geschreven door Ivo Pauwels in samenwerking met Vlaco vertelt u hoe u een composthoop opzet en het composteringsproces kunt bevorderen en onder controle houden.Mogen sinaasappelschillen op de composthoop? In mijn compostton zit een slijkerig en stinkend goedje, wat is er mis gegaan? Wordt houtasse gecomposteerd? Waarom kiemt er onkruid in de compost uit mijn tuin. Wat gebeurt er met de inhoud van mijn groencontainer? Kan ik ergens een grote hoeveelheid hoogwaardige compost kopen? Kan ik mijn bloembakken vullen met compost uit mijn tuin? Deze en honderden andere vragen krijgen een deskundig antwoord in een eenvoudige en aangename taal. Dit boekje is uw 'compostmeester' bij uitstek.Uitgever: LANNOO NV Aantal pagina's: 200 Uitvoering: paperback Artikel status: Uitverkocht
meer info


Geen opmerkingen: